wtorek, 24 marca 2015

Productive time in Malovice

Byłem w grupie czeskiej, warsztaty odbywały się w czeskiej wsi Malovice. Tam właśnie mieści się siedziba nieinstytucjonalnego teatru Continuo. To właśnie zespół tego teatru został poproszony przez praską szkołę DAMU o poprowadzenie naszych warsztatów. Odbywały się one w iście spartańskich warunkach niemniej jednak mieliśmy do dyspozycji sporej wielkości halę. Zajęcia odbywały się w dwóch blokach godzinowych od 10 do 13 i od około 14.30 do około 18. Był to bardzo intensywny tydzień dobrze zaplanowanych warsztatów. Rano mieliśmy treningi fizyczne mające na celu zwiększenie naszej sprawności, świadomości i ilości środków ekspresji za pomocą ciała.

Popołudnia również wypełnione były ćwiczeniami fizycznymi ale już w połączeniu z pracą z materiałem. Praca z materiałem (w tym przypadku papierem) polegała na poznawaniu jego właściwości i szukania połączenia z ciałem i wykorzystaniu tego w działaniu scenicznym. Poznałem nowe podejście do pracy z przedmiotem i znacznie pogłębiłem swoją świadomość cielesną. Poznanie metody pracy Divadlo Continuo zainspirowało mnie do dalszych poszukiwań i sprawiło ze inaczej patrzę ma możliwości wyrazu na scenie. Warsztaty zostały zorganizowane bardzo dobrze i z pełnym zaangażowaniem prowadzących.

Był to bardzo owocny czas nie tylko jeśli chodzi o pracę ale zwłaszcza jeśli chodzi o znajomości międzynarodowe i inspiracje innymi.

Dawid Kobiela


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz